0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har köpt och sålt de flesta av mina bilar på annons, men nu håller jag på att bli knäpp! Har lagt ut en bil på blocket (den "nya" är redan inköpt), det är en vanlig familjebil i hyfsat skick.Antagligen har jag blivit för gammal, för metoderna är inte lika som förr. 1. De allra flesta börjar med "vad är lägsta priset?". Man diskuterar inte skick osv först utan vill direkt ha slutpris. Misstänker att man i alla fall vill pruta igen sen när skavanker upptäcks?2. Man mailar och sms:ar och frågar om bilen är kvar, men efter att man svarat att den fortfarande är kvar så hör man inte av dom något mer. Skickar man ut en massa sådana förfrågningar, eller vad är meningen?3. Hälften dyker inte upp på avtalad tid. Man låter hur säker som helst i meddelande eller telefon, men sen dyker man inte upp. När folk har 50-100 mil att åka vill man inte dubbelboka och lura någon att åka i onödan, men f-n vet längre.Kanske jag valt hel fel tid att sälja bil, runt semestern är väl inte det bästa.Annons utformningen är som jag brukar ha gjort och den ser ut som de flesta brukar (kanske lite bättre stavad, än om jag inte är "kung" på det) Hälsningar Flurken
Ja, det är väl många som agerar svarthandlare idag, de köper bara om du säljer riktigt billigt, och sen säljer de den vidare via sina kontaktnät för några tusen till.Vi har en kille i byn som jobbar på det sättet, inte bara med bilar.Kanske därför bilhandeln i Sverige har fått ett lyft när det gäller mängden bilar som byts in vid bilköp.Även jag har köpt ny bil, och jag har inte ens försökt sälja min själv, kanske frågar jag om det är OK att jag försöker just innan den nya blir tillgänglig, vi får väl se, men jag har samma erfarenheter som dig.Man får ge bort prylarna, i vart fall om man säljer nåt som inte är riktigt hett.