0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det skall va så här kompressor 24 timmar/ dygn vid svinkyla osså tillskott efter det.Aldrig kompressorstopp säger aldrig.gratisvärmen vill man ju åt inte elpatronen!!!Jag påstår att jag inte på 6 år haft elpatrondrift om inte kompressorn gått 24 timmar!Inte en enda gång.Minns väl Academics problem han hade aldrig mera än 16/18 timmar tror jag trots massor med elpatrontiddrjukebox löser du det där kan du sälja det till CTC, då byter jag pump
Lite lurigare på tex IVT och CTC.Ivt och CTC har ungefär en timmas fördröjning av tillskottet, det kan justeras men om tillskottsbehovet är mycket stort då kan det bli svalt inne innan det tillåts. Men det borde gå fördröja mycket mera. Det funkar ju sen ungefär som på en styr med gradminuter det blir en initial fördröjning, men sen vid förnyat tilskottsbehov tillåts start utan nån ytterligare fördröjning. Att bara ha en tidsfördröjning gör ju att styren inte vet hur mycket eller lite värme som fatttas pga av detta aktiveras tillskottet alldeles för tidigt vid måttlig kyla. Lika blir det när tempen ändras mycket mellan dag och natt. Med gradminuter så mäter man hur mycket värme som fattas, jag kan tex ha ett underskott i flera dagar i styren ibland i en hel vecka! Det skulle vara ett villkor till på ctc och ivt. Viss tidsfördröjning + viss inställbar undertemp inne tex 0,5 grad eller 1 grad innan tillskottet tillåts. Då tror jag att man lättare kramade ur max ur kompressorn innan tillskottet tillåts starta!!!Vad tror ni andra!?
Det där med undertemp skull kanske vara en sak att testa, Har du klurat på den länge ?
Kan man ställa rumsgivarens känslighet på CTC? det skulle ge lite "lugnare" drift. Men öka tempdiff inne lite, men borde va helt ok
Satte in givaren i en garderob när jag började vedelda lite mer. Där håller han sig i skinnet