Hej alla här på forumet!
Jag ska byta ut en radiator, en (enkelradiator med convektorplåt) TP11 som kommer bli för lång när jag tar bort en vädringslucka på ett fönster. Samtidigt så har jag i ett annat rum en likadan radiator som är lite för klen för rummet. Tanken är då att jag ska kunna använda dessa två TP11 till att göra dem till en enda (dubbelradiator med dubbla convektorplåtar) TP22. Jag har en TP22 i ett annat rum, och på den kan jag se konstruktionen, och att jag endast behöver anskaffa och byta ut 2st. kopplingar vid radiatorkopplet som förbinder radiatorerna, samt montera fyra st. distansklammer som ytterligare håller ihop dem till en.
Jag har därför goglat och tittat i olika kataloger för att se var jag kunde köpa dessa kopplingar, men kunde inte finna dem någonstans. Jag ringde då till Thermopanel och frågade dem till råds var jag kunde köpa dem. Mannen jag talade med upplyste mig artigt om att det var ca 10 år sen som de upphörde med den här typen av radiatorer och att de därför sålt slut på sitt lager av kopplingar.
EFTERLYSNING!!!! . Är det någon som har sådana här kopplingar som ligger och skräpar i någon låda, eller vet någon som saluför dem så vore jag tacksam för ett tips.