0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ikeas sängar är svårslagna när det gäller pris/kvalitet.
Instämmer med dig Var i höstas (tror jag ) ett test emellan ex Ikea, Jysk, Em, Mio mfl, minns inte alla men Jysk och Ikea var med, där de testade just sängar, madrasser, sängkläder, soffor, stolar, bord, ja det där vanliga folk köper, IKEA kom skrämmande bra i de testerna och Jysk kom skrämmande dåligt i listan, i stort sett var de sist på ALLT, rena skiten mao...Inte för att skrämma dig Tyke, men samlag är inte å tänka på i en säng från Jysk
IKEA kanske är bättre Men det var inte precis vardagssängen han skulle ha utan förmodligen sommarhuset eller gästsängen och då har förmodligen det av mindre betydelse om madrassen kommer från Jysk eller IKEA, tror jag Själv har vi dyraste dux-sängen alá hotell, inte ens Grand hotell har det i sina lyxsviter, dom ligger på nivån under Jag rekommenderar dux i dom lyxigare varianterna, man tillbringar trots allt nästan 1/3av sitt liv i sängen.. Har haft Mio-säng för ca 25.000 och den var inte speciellt bra, funkade men var inte bättre än 12cm skumgummimadrassen från IKEA som låg på ribbotten..
Har du köpt något spännande hus, där sängarna ska stå