Menu ≡
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
►
Medlemmar
◄
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Solenergi, Solceller, Pellets, Vedeldning, Vind & Vattenkraft
»
Solenergi
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
Solel i dalby, konkursat
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå ned
Författare
Ämne: Solel i dalby, konkursat (läst 7589 gånger)
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
gossen
Har ingen aning, gissar bara.Jag har lärt mig en del av dom som är
Dignitär inom värmepump
Antal inlägg: 1054
Karma +0/-0
gossen
Solel i dalby, konkursat
«
skrivet:
26 februari 2014, 21:07:57 »
Efter att ha läst att vvs-experten hade försvunnit från sverige så kom jag till att tänka på solel i dalby av någon anledning, men när jag kollade på websidan stod det under konstruktion. På ratsit står det konkurs 2013-12-02.
Någon som vet mer?
Loggat
1.5 Plans villa med källare mitt i Skåne. 21-22*C 120kvm, 18*C i källare 70kvm
Sfinx VP10 som körs med flytande kondensering mot kombipanna samt en Contura 556
Enligt förra ägarna och energideklaratinen 3kbm olja/år.
2011: 1,5kbm olja + 12000KWh (elpatron) (Isolering av vinden i Juni)
2012: 14650kwh Två vintermånader med elpatronsdrift sedan vp11
2013:Mål
<12000 Mer optimistiskt mål är <10000, men det nås nog inte 2013.
. Blev 11533kwh
2014:Mål 11000. Blev 11284kwh
Puckonen
Mer intresserad än just
Expert på värmepump
Antal inlägg: 683
Karma +0/-0
Gissar oftast fruktansvärt dåligt... :/
Puckonen
SV: Solel i dalby, konkursat
«
Svar #1 skrivet:
27 februari 2014, 00:41:46 »
Sidan har legat nere länge och väl (en drös månader), men är tillbaka inom kort... Vill minnas att när sidan togs ned stod det med all tydlighet att den inte kulle komma tillbaka.
Men jag tyckte de hade bra priser o brukade smurfa förbi hyfsat frekvent för att "planera" lite inför ritandet av garaget...
Loggat
200 kvadrat luftigt o välisolerat nybygge, egenritat och självbyggt. Inflyttad 2012, finns ett par stora moment kvar dock...
Värms av en Nibe 1245-8 + FLM, extra VVB i serie med VP. Aktiv RMU 40. 180 meter borra, 5 meter foderrör, gissar ca 170 meter aktivt.
Golvvärme i ca 160 kvadrat gjuten platta samt ca 70 kvadrat träbjälklag. Behov av volymtank finns...
Verkar landa på ca 11000 kWh/år inklusive allt. Elmätare för VP, VVB och klädkammare med serverskåp inköpt "här" av Rickard.
gossen
Dignitär inom värmepump
Karma +0/-0
gossen
«
Svar #2 skrivet:
28 februari 2014, 19:10:30 »
Nu är den igång igen, men är det inte mycket mindre artiklar än tidigare?.
«
Senast ändrad: 28 februari 2014, 19:13:09 av gossen
»
Loggat
Sfinx VP10 som körs med flytande kondensering mot kombipanna samt en Contura 556
. Blev 11533kwh
Puckonen
Mer intresserad än just
Expert på värmepump
Antal inlägg: 683
Karma +0/-0
Gissar oftast fruktansvärt dåligt... :/
Puckonen
«
Svar #3 skrivet:
28 februari 2014, 20:34:16 »
Det är framför allt färre "färdiga" villapaket, men det är nog inga problem att be om en offert på det man saknar. I övrigt har lågenergi-lampor och annat "krims-krams" som försvunnit?
Nu har jag ruskigt dålig koll på vilka webshopar som finns i övrigt och vart prisbilden per kWp ligger, men jag tycker det är helt ok priser per kWp. Man inser ju att man även utan bidrag ganska enkelt hämtar hem en investering i solceller. Att det var monokristallina paneler förvånade.
Går du köptankar o har lite koll på andra sidor att börja smurfa runt på dessutom? Själv har jag för avsikt att rita garaget så att det blir fördelaktigt att placera solceller på det. Kan tänka mig ett system mellan 5-14kWp. Men mycket beror på vad grannar o byggnadsnämnd säger... ...och jag inte börjat rita ännu.
Loggat
200 kvadrat luftigt o välisolerat nybygge, egenritat och självbyggt. Inflyttad 2012, finns ett par stora moment kvar dock...
Värms av en Nibe 1245-8 + FLM, extra VVB i serie med VP. Aktiv RMU 40. 180 meter borra, 5 meter foderrör, gissar ca 170 meter aktivt.
Golvvärme i ca 160 kvadrat gjuten platta samt ca 70 kvadrat träbjälklag. Behov av volymtank finns...
Verkar landa på ca 11000 kWh/år inklusive allt. Elmätare för VP, VVB och klädkammare med serverskåp inköpt "här" av Rickard.
Per Olofsson
Gäst
Per Olofsson
«
Svar #4 skrivet:
01 mars 2014, 22:41:05 »
Hittade nyligen 24volt.eu som tydligen både har webshop och butik i skåne. Riktigt mycket produkter och jag blev väldigt nöjd med dom. fick verkligen svar och snabb leverans. på tal om fler webshopar inom detta bara.
Loggat
Peter Lindberg
Gäst
Peter Lindberg
«
Svar #5 skrivet:
02 mars 2014, 17:23:09 »
http://www.ratsit.se/810130SELM00001-SolEL_Dalby
Skulle aldrig våga handla av solel dalby.
Loggat
Rickard
Rickard
Administratör
Dignitär inom värmepump
Stad/land: Piteå
Antal inlägg: 35476
Karma +56/-45
Kön:
Ägare av forumet
Rickard
«
Svar #6 skrivet:
06 mars 2014, 05:37:21 »
Jag vet inget alls om solel i dalby, men gäster som skriver 4 inlägg under 4 olika namn, men från samma IP-adress verkar inte heller helt seriöst.
Det är OK att vara anonym när man skriver i detta forum, både som gäst och registrerad medlem, men min erfarenhet när det gäller folk som uppger sig vara flera olika personer är att de har en dold agenda, oftast personliga konflikter med den person eller det företag de kritiserar, eller så gör de reklam för sin egen eller anhörigs verksamhet.
Loggat
Webbshop för energisparare:
www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst
:
https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning:
https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum:
www.poolforum.se
och:
www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig:
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236
Hans Karlsson
Gäst
Hans Karlsson
«
Svar #7 skrivet:
10 april 2014, 08:45:53 »
Kan bara varna för företaget och be alla kunder göra sin research som man ska göra om alla bolag man handlar av innan man bestämmer sig
Kontakta mig om ni vill ha mer info, finns flertalet besvikna kunder som fått vridna offerter där produkter skickas mot en "del-betalning" av offerten, men sen när montering / installation ska äga rum dyker de aldrig upp och lämnar sen ett nytt betydligt högre pris för installationen
Loggat
Anders Bergman
Gäst
Anders Bergman
«
Svar #8 skrivet:
13 april 2014, 13:40:28 »
Äntligen börjar sanningen komma fram om Solel Dalby och det går bra att kontakta mig också för info om hur en granne till mig blev totalt lurad av dom. NEJ jag känner ingen annan som jobbar med solceller men jag gillar INTE att xxxxxx som är samma ägare nu som drev det förut fortsätter att lura människor. Varnar starkt för solel dalby även nu. Admin får tro vad han vill men sanningen måste fram för att fler inte ska drabbas.
«
Senast ändrad: 14 april 2014, 12:04:06 av Rickard
»
Loggat
gossen
Dignitär inom värmepump
Karma +0/-0
gossen
«
Svar #9 skrivet:
14 april 2014, 09:45:06 »
Vilken sanning är det som måste fram? Och hur skall man kontakta dig?
Men skit samma, denna tråden har svarat på min initiala fråga och jag laser den nu för att slippa mer smutkastning som inte har grund såsom att vänners grannars kusiner har blivit lurade etc.
Loggat
. Blev 11533kwh
Rickard
Rickard
Administratör
Dignitär inom värmepump
Karma +56/-45
Kön:
Ägare av forumet
Rickard
«
Svar #10 skrivet:
14 april 2014, 10:06:42 »
Anders Bergman, Peter Lindberg, Per Olofsson, mikael lundqvist och Pär J-son är olika alias, gäster som skriver från samma IP-adress och smutskastar Solel i Dalby.
Enligt uppgift (precis som jag trodde) kan den som skriver vara en vän till personen bakom 24volt.eu, huruvida det stämmer eller ej låter jag vara osagt.
Solel i Dalby filial med org nr 516409-0028 är det företag som numera driver verksamheten.
"Gamla enskilda firman" gick inte i konkurs utan lades ned på egen begäran, vilket också framgår på allabolag.se
Jag går inte i god för att solel i Dalby är vare sig bra eller dåligt, men det är upprörande och bör komma fram när vissa personer utger sig för att vara missnöjda kunder när de egentligen driver en personlig vendetta eller marknadsför egna eller andras företag genom att smutskasta publikt i ett forum som detta.
Jag välkomnar Solel i Dalby att kommentera röran som ligger bakom dessa från ovanstående påhittade "personer" och även informera mer om turerna runt företagets historik och nuvarande status.
Till "Anders Bergman" och 24volt.eu kan jag säga att om ni vill ha något gjort åt denna kritik kan ni kontakta mig via e-post med era önskemål så får vi se vad jag gör.
Det mest klädsamma vore nog om de som konstruerat falska anklagelser bad mig radera dem, men samtidigt tycker jag att det är viktigt att sanningen kommer fram i vart fall en tid, så att de som följer denna tråd vet vad som ligger bakom en eventuell radering av ämnet i sin helhet.
/Rickard
Ägare av forumet.
«
Senast ändrad: 14 april 2014, 15:41:42 av Rickard
»
Loggat
www.energibutiken.se
:
Min loggade anläggning:
Mina andra forum:
www.poolforum.se
och:
www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig:
Rickard
Rickard
Administratör
Dignitär inom värmepump
Karma +56/-45
Kön:
Ägare av forumet
Rickard
«
Svar #11 skrivet:
14 april 2014, 15:43:02 »
Har redigerat tidigare inlägg en aning efter ett lätt hotfullt mail från "Anders".
Återkommer med mer info om utvecklingen.
Loggat
www.energibutiken.se
:
Min loggade anläggning:
Mina andra forum:
www.poolforum.se
och:
www.atvforum.se
Allt om mig:
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå upp
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Solenergi, Solceller, Pellets, Vedeldning, Vind & Vattenkraft
»
Solenergi
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
Solel i dalby, konkursat
Annonser
Right Block
Online just nu!
gäster: 964
dolda: 0
användare: 1
Användare online
:
Börje__
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies.
OK
Mer info