« skrivet: 23 februari 2014, 12:42:59 »
När jag installerade vår rumsgivare satte jag den då på en plats som jag tyckte var bra (mitt i huset). Dessvärre så stängde shunten helt när någon lagade mat och öppnade helt när någon öppnade ytterdörren. Detta resulterade att framledningen kunde diffa på 20 °C framledning på ett dygn. Blev tvungen att flytta den i veckan nu pga av en lampa som skulle upp och givaren hamnade då i ett rum vi sällan använder. Nu är diffen på ca 5 °C på ett dygn och komforten är mycket bättre. Varför gjorde jag inte det här tidigare? Anledningen var att det var för enkelt
Loggat
Timmerhus från 60 talet, 85m2 boyta+ 75m2 källare , 30 m2 uppvärmd gäststuga via egengrävd kulvert, dåliga 3-glasfönster. Egenbyggd mekanisk frånluft med utblås till garaget. Klimatzon 3. Ombyggt från högtemp ( 75 °c) till lågtemps (45 °c) system med klassiska sektionsradiatorer. Planerad utbyggnad
Egeninstallerad begagnad vedex 2000 som samkörs med Lunnatekniks LVVP LTEVI 11,2 kW mot 300l + 1700 l + 500 l ack , 5 kw LLVP som backup och AC
Vintern 2015/2016 är den första vintern som jag sluppit frysa inomhus sedan jag flyttade in.