0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack, förmodar du svarade på min fråga. Ventileras med väggventiler..en i vardera 2 små sovrum med ventilationsspringa i dörrkarmen och en i vardera gavelspets (ryggåstak). OK?
Generellt skulle jag säga att man ska ränka på det.När det gäller olika konstruktioner finns det en massa olika uppfattningar bland experterna (som jag märkte nu under kursen jag läste).... passivhusinstitutet t.ex. utsluter allmänt sett garantier för byggskador som kan träda upp om man följer passivhusinstitutens rekomendationer.
Kul det här med ångspärr.Vi byggde vårt hus (100 kvadrat i två plan + källare) utan plast, för 20 år sedan, inte ens plast i taket i badrummet (med dusch och bubbelbad och t.o.m. torktumlare direkt ut i huset utan avfuktning).Ingen isolering med mineralull eller frigolit, Bara riven träfiber i taket.Vansinnigt tycker nog de flesta.Ännu inga fukt- eller mögelproblem.Låg elförbrukning och vi har hög innetemperatur för vi är frusna av oss.Frånluftsvärmepump i pannan + en luft -luft.Skulle inte våga bygga ett hus med plastfolie. Då blir det fuktproblem.