0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hos oss använde de en sådan här:Och emellanåt, när det blev för tungt, gick de över till denna temporärt:Sen när det närmade sig slutet och det blev riktigt tungt drog de fram värstingen:Så idag har vi ett mycket effektivt borrhål, även grannarna är avis. Borrhålet på 20 millimeter (18 mm aktivt) ger oss en årlig enegibesparing på ca. 35 öre, så jag är ju faktiskt jävligt nöjd.Vi är så otroligt nöjda att vi funderar på att borra ett likadant hål till nästa år, kosta vad det kosta vill!.
Skoj fastän det som skett är mindre kul.
Det går inte riktigt att hålla i hela betalningen. Kontraktet ser ut så att när hålen är borrade så skall en viss del betalas. När pannan är levererad skall en annan del betalas och när allt fungerar skall en tredje betalas. De två första delarna är ju genomförda, så de har jag betalat. Och såklart ser de ju till att de är de största delarna. Men jag har 18 000:- kvar som jag inte betalt och inte tänker betala förrän allt fungerar. Men helst skulle jag inte vilja betala det heller eftersom de dragit ut på installationen en sån jäkla tid.
Skicka frun på dem!
Jag har glömt bort att berätta vidare. De var ju hos mig för ett gäng veckor sedan och kopplade om ett rör och gjorde redo lite för att skruva fast det i väggen. De glömde väl klamrarna hemma, så röret ligger på golvet med gapande hål i väggen ovanför. Och så sket de visst helt i shunten som skulle in.Förra veckan hörde de av sig. Med slutfakturan igen och hot om inkasso. Skall man måsta betala för sån här skit för att sedan till sommaren betala 20-30 000:- till ta in en riktig rörmockare vet hur man gör.