0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej DaikinDn 3 februari svarade jag er på dom frågor ni ställde.Vi har nu idag 25 mars och inget svar kommer från er.....Är jag förvånad ? Nej det kan jag inte påstå efter 4 års tragglande med erMin erfarenhet av Daikin är att blir det något problem som man inte kan skylla på någon annan orsak så tiger man istället och hoppas att problemet försvinner (läs kunden).Men detta problem försvinner inte , vilket man tycker ni borde fattat vid det här laget.Inge vidare bra PR för Daikin eller hur?Ta tag i detta problem och visa att det går att få ordning på min maskin.Visa att ni är ett stort och seriöst satsande företag inom värmepumpsmarknaden.Ser fram emot något svar från er.
Kanske läge att byta motstånd och få en kraftigare maskin
Hej DaikinSom ni skriver "spy galla" som ni påstår jag gör hjälper inte.Tvärtom vill jag påstå.Efter att det varit helt tyst i över 1 1/2 månad så svarade ni direkt när jag gjorde ett inlägg med viss irritation.Om ni på Daikin får förfrågan från en kund om en installation av en luft/vatten.Vad baserar ni era rekommendationer på då?Om det är enligt det svar som ni gett mej 26 mars så är det inte troligt att ni skulle fått sälja en enda luft/vattenpump i hela sverigeI dom beräkningsprogram som finns på marknaden gällande dimensioneringen av värmepumpar såväl berg som luft/vatten tar alla med i beräkningsprogrammet en liten detalj som ni på daikin/teknisk support verkar ha glömt.Det kallas eltillskott och i detta fall är den på 9kw.Har tidigare i denna tråd berättat att vi var medvetna om att det skulle gå mer eltillskott och att det priset var vi villiga att ta.Men nu har eltillskottet helt försvunnit ur erat tänk....Vid -15 grader har jag alltså 6,7 kw + 9kw elpatron=15,7kw och ni har då mage att påstå att maskinen är under-dimensionerad.Ni har varit ute på svag is och nu brast den under era fötter anser jag.Ni försöker nu vinkla denna fråga till att maskinen är under-dimensionerad samt ifrågasätta mej som installatör.Om vi bortser från effektbehov och istället titta på dom frågor och åsikter jag haft på denna maskin så kommer dom här en gång till.1.Daikin Garanterade drift ner till -20 grader vilket jag klart och tydligt visat med loggbilder att så är inte fallet.2.Maskinen lägger ner sig efter ett par dagars kyla och det enda som funkar då är cirk-pumpen.Dvs ingen el-patron elr kompressordrift.Tycker ni att det relevant att då försöka hänvisa till att maskinen är under-dimensionerad?Den ska ju leverera det den kan till -20 grader och absolut inte lägga ner sig eller hur?Själv tycker jag att det anmärkningsvärt att ni som försäljare och teknisk support vägrar inse att det är fel på maskinen utan ni försöker hela tiden hitta andra orsaker som på något sätt skulle kunna hjälpa er ur denna knipa.