Zyberdude! Det var Rinnan jag menade bor längre söderut, han bor i Stockholm om jag minns rätt.
Jag har för mig att förra året när jag testade så var tilluften nere på 12 grader eller något i den stilen när ute-tempen var ner mot 20 minus. Det var aldrig något jag noterade som ett problem, med avseende på kalldrag eller så
Jag klarar nog mig oxå utan värmare vid - 20, men har varit lite bekymmrad för kondens så jag har kört med eftervärmaren på, det är ganska små mängder el den förbrukar.
Jag har problem med att det droppar ur spisfläkten då det var -20 för en vecka sen.
Detta problem har jag haft/har. Finns även en tråd om detta på forumet.
Jag har tilläggsisolerat utan resultat. Min teori är att när man har undertryck så suger det in lite kall luft via köksfläktkanalen hela tiden, små mängder men ändå, där finns varm fuktig luft som fryser på insidan av röret så tilläggsisolering fungerar inte, eftersom det kommer kall luft uppifrån. Ett råd jag kan ge...
efter matlagning kör fläkten på lite högre fart en stund så att kanalen torkar upp lite med torr inomhusluft. Detta har hjälpt lite hos oss