Hej!
Nybliven pumpägare och ny här i forumet. Och elektronörd som jag är skruvade jag genast upp maskinen och kollade vad jag kunde hitta :-)
Visar sig alltså att jag har en Rego 1000, som kommunicerar med Canbus, vilket är nytt för mig men verkar väldigt enkelt. Men funkar det med vilken kinamodul som helst som konverterare? Finns ju hur många som helst om man söker på CAN232 eller CANUSB på Ebay tex. Jag har lusläst forumen och flera av er rekommenderar och använder Lawicels konverterare. Jag tycker att den är i dyraste laget för att bara användas i en logger, därför jag frågar.
Nästa fråga är om någon vet vad det är för kontakter där Canbus-kablarna ansluter till displaykortet? Jag har sett att ni som har Rego 800 har fina skruvterminaler, men det har inte jag och jag vill helst inte vare sig klippa eller löda i en maskin som fortfarande är under garanti. Sitter ett motstånd i en av kontakterna idag. Bifogar en bild så ser ni hur det ser ut.
Sista frågan är om någon experimenterat med trådlös kommunikation? Tänker mig ungefär Can<->Bluetooth eller kanske TTL<->Bluetooth, tex JY-MCU. Jag tänker mig att min Raspberry Pi, som loggar och styr allt annat i huset, ska få ta hand om detta också. Och vill inte dra en massa extra sladd till pannrummet ;-)
Kul forum för övrigt! :-)