0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ska man fuska kan man ju lika gärna betala svart.
Jag förespråkar inte heller svart jobb men ska man fuska med rotavdraget så kan man lika gärna köra svart. Rotavdrag är en otrolig möjlighet för många att renovera till ok pris och få ett kvitto på jobbet varför inte nöja sig med det
Med hjälp av dessa kan man komma på nya lösningar på saker man inte tänkt på osv.
Sant men fusk och svart jobb är verkligen inte relevant med inlägget.Att planera så att man delar på två år är dock en smart ide men då måste jag vänta till slutet av 2014.
det gäller ju bara att planera så det blir rätt belopp på var sida om årsskiftet. Det är ju inte fusk bara smart planering. Att jämföra det med svartjobb tycker jag är horribelt! Inga garantier, kollektivavtal eller möjlighet att dra av vid försäljning. Det vore kanske bättre att få ett visst belopp per fastighet som man kan få ROT PÅ tex 500000 utslaget på en tioårsperiod.
Planering är helt ok men att betala i förskott för jobb hantverkaren inte utfört är nog lite mera än planering tror jag.
Du behöver bara ge henne 1% av fastigheten i gåva, finns inga krav på hur stor andel man äger, bara att man är delägare. Varje delägare får 50 kkr