0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Låter bra! Alla rummen har ju två ytterväggar så det bör ju förenkla det för mig! Är helt med på 28cu från panna till fördelning, har dock en fundering.På rinkaby och andra webshoppar hittar jag inget större än fördelare med R20 in och R15 ut, jag har ju pex20 som matar de enskilda stammarna, stryper R15 (ut från fördelaren) -> Pex20RiR för mycket? Och räcker R20 in i fördelare från cu28?Hur löser man det bäst?Angående fläktkonvektorn så det för att rummet är inget sovrum eg, mitt biorums projekt. Fläktljud har du rätt i är störande. Skulle helst ha golvvärme men det verkar bli dyrt (tror jag iaf) och inget element som är fult och sabbar min plan vad gäller inredningen... Det behövs sällan värme därinne med oss människor och elektroniken som värmer, iofs ska ventilationen ökas i det rummet, nu är den undermålig när man stänger dörren och då kanske man vill ha lite värme...
Jag köpte danfosskoppel till mina korado radiatorer.Du behöver köpa koppel också, även om det inte är omöjligt att köra utan koppel så är det praktiskt.
Dom verkar ju ha en trimventil där också, vad kostar den?