Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Politik, aktier och penningplaceringar, Diskussionsforum.se en flopp...  (läst 5496 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Va fasen hände där egentligen  Sc:,h
Blev ju inget vidare alls.
Politik snackas det ju här ändå, är väl lika bra det anser jag, det är ju på detta forum vi är ändå.
Men Aktier och penningplaceringar tycker jag är synd att det inte fungerade.
Jag hade hellre sett att de låg i detta forumet, i en tråd eller egen tavla.
Politik behöver inte det men jag tycker det hade varit kul med en tavla eller tråd för just
Aktier, Fonder och penningplacering.
Jag har smÃ¥skrot i flera fonder, vissa gÃ¥r bra vissa sämre, men pÃ¥ det totala pekar de uppÃ¥t, inte mkt med lite iaf  tummenupp
Jag hade velat haft typ som veckans/månadens/årets aktie/fonder som man tipsar om och kan hoppa på.
Va anser ni/Herr R om det?
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad cocacola

  • Rörmockare
  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 3349
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
  • VVS Kunskap är yrkeserfarenhet .
Du är full av bra idéer du "joka" tummenupp
En sån aktie fond placeringstråd skulle jag följa med intresse ,
Kan inte ett dugg om det,, men jag skulle vilja ,
Cocacola
Den positiva tänkaren ser det osynliga, känner det ogripbara och uppnår det omöjliga.

Den enda källan till kunskap är erfarenhet.

Lyssna pÃ¥ kunskap  och inte pÃ¥ tyckande Nyanser !

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +21/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
Nja, sköter han aktieplaceringarna lika bra som lottobolaget så vet jag inte om det nån idé...
 :D
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
He he, ja jag hade oxå följt tråden som följare sas.
Kan inget om det jag heller egentligen men jag sparar ju lite pengar och då har jag placerat i fonder i all tid egentligen men utan visst intresse.
Nu köpte tex jag fonder i läkemedelsföretag, tror det kan va bra inför jul tex, fattigt folk mÃ¥r dÃ¥ligt i de tider och knaprar piller=fonderna gÃ¥r upp  8)

Nja, sköter han aktieplaceringarna lika bra som lottobolaget så vet jag inte om det nån idé...
 :D

Driver bolaget pÃ¥ lÃ¥nsiktigt tid, vinsterna kommer att öka lagom till det jag ska gÃ¥ i pension runt den tiden jag blir 35 Ã¥r  8)
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad styrman

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 418
  • Karma +0/-0
Hm... dålig på placeringar jag också... Å andra sidan 25 000 000 på Lotto vore bættre æn halvtaskiga placeringar...
En del av mina går +/- 0.... kunde lika gott ha haft dom i madrassen :(
Daikin Altherma HT 14kW
Mitsubishi Heavy Industries SRK 35ZJX-S.

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
Nja, sköter han aktieplaceringarna lika bra som lottobolaget så vet jag inte om det nån idé...
 :D
8) HÃ¥rt.

Jag tycker det ser ganska rent å snyggt ut på de sidorna, enda problemet är väl att man måste logga in där också, en automatisk inloggning om man redan är inloggad här hade varit bra. Men samtidigt är det inget oöverkommligt hinder för den som vill dit. Fördelen är ju att bara de som har intresse söker sig dit, ligger det som en tavla här blir det nog en hel del lustifikationer som kan få sånna alvarliga saker som prat om placeringar att urarta.
Det kan ju vara så att man som ex jag håller kollen på sidor man gör affärerna på, kan ju va rätt bråttom ibland. Men jag lovar skriva en rad den dagen jag lyckats göra nåt rätt, hittills är det bara minus.
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

Utloggad cocacola

  • Rörmockare
  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 3349
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
  • VVS Kunskap är yrkeserfarenhet .
Jag är riktigt oldschool,
Prasslet pÃ¥ sparkontot,  tummenupp eller ?
F-N jag har inte ens betalkort/ kredit kort,,,,
Cc
Den positiva tänkaren ser det osynliga, känner det ogripbara och uppnår det omöjliga.

Den enda källan till kunskap är erfarenhet.

Lyssna pÃ¥ kunskap  och inte pÃ¥ tyckande Nyanser !

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
Jag är riktigt oldschool,
Prasslet pÃ¥ sparkontot,  tummenupp eller ?
F-N jag har inte ens betalkort/ kredit kort,,,,
Cc
Tycker du ska börja med aktier, kan man göra via mobilen, bäst om man kan fÃ¥ tillgÃ¥ng till arbetsplatsens wifi. Perfekt att fördriva tiden med sÃ¥ det blir lite mer att faktuera. tummenupp  :-))
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
Nähä, det gick inte det. Tänkte jag skulle kiva lite med Cocacola men det sket sig. Tystnad kan vara ett mycket effektivt vapen. Har man suttit å laddat i onödan. :(
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

Utloggad cocacola

  • Rörmockare
  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 3349
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
  • VVS Kunskap är yrkeserfarenhet .
 hahaha!
hplp
det finns som ingenstans att stoppa prasslet in i telefonen  :), gÃ¥r inte köpa nÃ¥got dÃ¥.
och sen Fördriva tiden  :o :o nej nej nej, har man det som jag ,  Ett jobb där det tvingas att det sprakar mellan synapserna  :)  tycker jag att det saknas tid,  jag känner mig lyckligt lottad, Jag fÃ¥r göra nÃ¥got jag tycker är roligt varje dag.
cc wave
Den positiva tänkaren ser det osynliga, känner det ogripbara och uppnår det omöjliga.

Den enda källan till kunskap är erfarenhet.

Lyssna pÃ¥ kunskap  och inte pÃ¥ tyckande Nyanser !

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34950
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Anledningen till att jag lagt dessa ämnen i ett eget forum är för att den där typen av ämnen har en tendens att ta över diskussionen helt, och folk som kommer till detta forum undrar vart dom egentligen kommit.
Även vissa annonsörer knorrar (självklart) när det blir för mycket bråk och diskussioner om annat än "energirelaterade" ämnen.

Visst skulle jag kunna göra detta forum till ett mer Flashback-liknande forum, där allt mellan himmel och jord diskuteras, men jag tror inte att det vore bra, varken för besökarna eller som affärsidé.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Hmm, förstår hur du tänker Herr R.
Det som "stör" mig mest med de två forumen är det att:

1. Man ersätter sidan med Diskussionsforum och man faller bort från VP-forum när man klickar.
    Man kan inte bläddra emellan forumen om man är pÃ¥ bÃ¥da och tjötar.
    Diskussionsforum skulle ploppa upp i ett nytt fönster mao.

2. Man måste logga in även på Diskussionsforumet när man ändå är inloggad på VP-forum.

Tycker för övrigt att det var ett smart drag av dig, synd att det floppade/fick ett svalt intresse.
Svalt intresse?? Tror inte intresset är svalt utan att det är för bökigt att ta sig dit.
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34950
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Ska kolla om det går göra något åt inloggningen, men det kan nog finnas juridiska betänkligheter att göra alla som registrerat sig här till medlemmar i ett annat forum utan att fråga.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad shelter

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Tekniknörd
Gör en politik/aktie/whatever del här men dölj den för icke inloggade användare, då dyker den inte upp i sökmotorer osv. Alternativt gör att man ser den efter man varit medlem i typ 3 månader.
Panasonic CU-6501 AVT (CU-E12EKEB)
Fujitsu LEC-N 12

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34950
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Mmm, det är förståss en möjlighet, men jag skulle ju verkligen vilja ha fart på det där forumet.
De chattar/forum som finns på de olika ekonomisidorna på nätet är ju helt värdelösa, så det borde gå få fart på ett nytt forum som avhandlar dessa frågor.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!