0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Bergen77, jag kollade med min nibe-kontakt, som sade att det inte är någon skillnad på regleringen om man använder bt25 eller inte. Och det finns ingen rimlig orsak till varför det skulle vara så.Har du hittat pdf:n till tanken, som beskriver att bt25 skall vara där?
Fram till stoppet vid 15-tiden ser det ju ok ut. Du har kopplat bort bt25, va?Man kan se att vid ca 9.30-tiden har gm gått ner till ca -275 och flow-regulatorn går igång.Den ökar farten lite, så att framledningen är lite över börvärde. Efter vv-laddningen vid 12-tiden ligger både gm och framledning lågt, så den drar på lite till.Så fort framledningen är lika med börvärde, börjar den sakta ner. Man ser att trots att frekvensen har gått från 30 till 20 hz sänks inte framledningen. Vid gm=-100 är frekvensen 20 hz. Så här långt tycker jag det ser helt ok ut. Håller du inte med om det Bergen77?Men sedan händer något konstigt. Och det är nu jag vill veta vad BT3 visar.