0 medlemmar och 28 gäster tittar på detta ämne.
Var har du din BT25 placerad Bergen?
Nu skriver jag bara utifrån mitt minne, som kan vara felaktigt, men jag har för mig att Bergen har satt BT25 på utgående ledning efter tanken.Att han får fördröjning där har ibland att göra med att ingen värme går ut ur tanken, och di dessa fall så får man ingen återkoppling av vilken temperatur som lämnar värmepumpen.Om BT25 skall användas bör den sitta i toppen av arbetstanken, inte på någon ledning utanför tanken.Var har du din BT25 placerad Bergen?
BT25 sitter i toppen av tanken, tanken er en AHP tank levert av Nibe med 3 mulige plasseringer av temperatursensor.Den eksterne sirkulasjonspumpen styrer på trykk, tror den leverer cirka 0,3 bar over pumpen. Dette gir god forutsetning for servoventilene som skal regulere sløyfene. Sirkulasjonspumpen er også styrt ekstern slik at om ingen servoventiler ønsker flow så stopper pumpen.GM fungerer ikke uten flow, faktisk så måler ikke Nibe flow under 5L/min fordi Nibe bruker feil flowsensor. De installasjonene som har lavere flow enn 5L får feil utlesing av produsert effekt og dermed lavere kalkulert COP. Nå er ikke dette noe problem hos meg siden det alltid er flow mot tanken.Jeg har forsøkt å begrense frekvensen ved å sette båndsperre, desverre er maks båndsperre 50Hz slik at jeg ikke kan knipe inn så mye som jeg ønsker, jeg ønsket å teste å la båndsperrene styre kompressorfrekvensen men det går ikke da. Men jeg kan iallefall begrense den i å ta helt av så litt bedre er det når man legger inn øvre båndsperre.