0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dragregulatorn bör du kunna ställa in själv, men självklart ska den strypa lufttillförseln när pannan närmar sig 100 °C, den ska ju hindra att pannan kokar.Men jag gissar att cirkpump i laddomat är för klen, eller är rören mellan tank och panna för klena.Om laddomaten är intälld på 72 °C så bör panntemp inte ligga så jättemycket högre tills acktanken når en högre temp.Sen brukar man väl inte elda på till 100 °C på acktanken, 90 °C brukar väl vara max?
Jag tror du måste ha hem nån som kan kolla upp laddomaten, jag gissar att problemet sitter där.
HejJag provar ett långskott...sitter laddomaten åt rätt håll?Tycker det är konstigt att du inte får samma temp i toppen på acken som i pannan, är det 110 °C i pannan ska du få det i toppen på acken, den laddar inte skiktat som den ska. Nått fel med laddomaten är det.
Är du säker på att anläggningen är ordentligt luftad, det kan vara klurigt att få ur luften om rördragningen inte är klockren.Prova att göra trycklöst och slå i en halvliter diskmedel i panna -det brukar göra susen