0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Seriösa projekt!Finns säkert de som skulle vilja se principritningar, är det nåt du har och kan tänka dig lägg ut?
Intressant, jag tror det kan finnas en marknad för såna här grejor.
den blir ganska tung, mer material än man tror, vikten på den kantiga ligger runt 160kg, det blir dyrt.Tror vi hade ett färdigt pris på 17tkr, det avskräcker de flesta.Det finns billigare i aluminium på blocket, men jag är osäker på vad som händer med en sån om strömmen till pumpen går och grejerna kokar.Jag körde med timer ett tag, men fick ett haveri så vattnet kokade, det enda som hände var att ångan gjorde hål i utgående slang.kan tillägga att ingen fanns i poolen eller i närheten, det var riktigt bra tryck i ångan
Seriöst du! Roligt att se. Vet inte, men jag tror inte att så länge det finns vatten i kaminen vid strömavbrott och det inte är ett övertryckssystem så tror jag att vattenångan vid kokningen kyler fortfarande så aluminiumet klarar sig, vattensidan lär ju inte bli över 100gr om det inte blir övertryck eller vattentorsk. Sedan så spelar det ju roll hur det är designat, beräknat, dvs hur vattnet cirkulerar runt tuberna, cirkulationshastigheten, är den jämnt fördelad över alla tuber osv. Det kan bli lokala överhettningar som kan orsaka skador såsom tub brott, men det är nog inte så sannolikt av bilderna att döma om jag nu har tolkat bilderna rätt. Hur som helst, snyggt jobbat![/quote´det skulle väl vara om man helt kokar bort vattnet.