0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om man har en kombinerad vatten/el handdukstork måste man stänga av vattencirkulationen när man kör den på el, annars pumpar man ju direkt ut det varma vattnet från patronen till resten av huset.
Vad beror det på att den i krom avger 121W mindre än den vita tro
Jag har en elpatron med endast termostat, men nu ser jag att de har en med timer+termostat (samma sida i katalogen).
Jag tror det har med emmission att göra, den vita färgen strålar ut värmen bättre än kromad yta.Effekten av strålning minskar rätt mycket med temperaturen så skillnaden är troligen bra mycket mindre vid DT30.
IP-klass efter placering/zon i badrummet och jordat, JFB är ju inte helt tråkigt det heller.
IP-klass efter placering/zon i badrummet och jordat, JFB är ju inte helt tråkigt det heller.Ang timers till elpatronen så har våra från Svedbergs 2 st start/stopp per dygn, osäker på veckoschema (änvänder dem inte alls iaf)... ...men som sagt, det kan ju lika gärna bli en egen grupp i centralen (om du nu ändå skall ha fram jord? Egen liten JFB dessutom...) och valfri enkel/über avancerad styrning därifrån så kan patronen vara av enklaste slag och stå "on" hela tiden.
Ska fräsa in ny el i väggarna där med jord, JFB finns en i huset redan.Är patronen jordad?
Äger du Svedbergs?Hafas går i 2h efter att man har tryck på dem.
Nope, äger inte varumärket "Svedbergs" eller bolaget bakom, arbetar inte där heller. Min arbetsgivare äger varumärket du "lånar" till din avatar...