0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Priser på reservdelar till både bilar och annat är hutlöst dyrt.Köpte själv nya gummiblad till min snöslunga på amerikanska Ebay, det kostade en tredjedel mot här inklusive frakt.
Vad gäller rem så finns det företag som säljer sådana, det måste inte stå Husqvarna på den.Står det ett nummer på den som talar om vilken typ av rem och längd så behöver den inte kosta mer än en 50-lapp hos en rem-handlare. Vet man inte gradtalet och ursprungsbredden kan det bli lite svårare brevledes. En förhoppning är förståss att handlaren har uppgiften, det är inte osannolikt.Min svåger hade en Honda med elstart som remmen slirade på. Han åkte till en handlare som sålde och servade gräsklippare. Denne konstaterade att remmen slirade och sa till honom att det är en gammal maskin och det finns inga reservdelar till den längre, men han hade nya maskiner som var mycket bra och så klippte han remmen och kastade. Min svåger kom hem med en ny Kinamaskin och den gamle som handlaren ville ta hand om. Den skänkre han till en klubb som satte ny rem på och den går än idag, detta var ca 6år sedan. Han kunde ju frågat mig, hade säkert haft en på jobbet och om inte hade det gått att få hem på dagen.
Kolla Olsana i Gärsnäs.Reklamen säger "att om ingen annan har de, så har Olsana de".Dom säljer både gräsklippare o jordbruksmaskiner och för övrigt de mesta.Om man har sett deras lager i källaren så vore de inte konstigt om dom inte skulle ha en passande kilrem.Dom har hemsida och webb butik.