Jag hade lite lagom "flyt" idag kan man säga
Har haft lite "problem" med en stenkista som ligger rätt utanför garaget.
Garaget ligger i min källare så det är en liten backe ner till garaget så det blir ju en del H20 som samlas där nere så det är ju bra om stenkistan "sväljer" det som rinner ner dit...
Då det blivit lite tätt och då lätt blivit full vid mkt/kraftigt regn så ska slammsugen komma och suga ur den
Till saken hör det att jag ska asfaltera om garageuppfarten och byta ut den gamla betäckningen med tillhörande lock, nytt grus och padda där innan asfaltering så jag vill inte ha vatten stående på gruset innan asfaltering, tyvärr kommer inte slammsugen förrän till hösten efter det är asfalterat och klart.
Så jag gick till Biltema och köpte mig en
dränkbar vattenpump för 299:- med tillhörande slang i går
Testade den igår, funkade fint så jag sög ur brunnen för de vattnet som stod där
Men slangen lossnade hela tiden då jag inte hittade en slangklämma
Och ikväll här, världens jävla regnskur kommer efter en hel dags regnande
Hela jävla garageuppfarten i vatten fick jag se
Hoppar i bilen fort som fan och åker till tappen och får mig en slangklämma (och en cigarr) hem och skruvar på slangen på pumpen och suger bort
ALLT vatten i ett nafs
Jävla tur jag hade köpt den där pumpen så sent som igår tycker jag
Nu ska jag bygga en ställning och ha nära till hands som jag hänger pumpen i med ett rep som går från ställningen till pumpen så pumpen kommer i lagom höjd så nära botten på brunnen som möjligt och koppla på lite rör och grejer så det är snabbt gjort att koppla på slangen och rulla ut den i gatan
Detta var en "Det var i grevens tid" historia