0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Toppenläget är väl ur energisynpunkt vid ett vattenfall lagom stort för att värma huset med elturbin. Lite större för att sälja elen och betala övrig lyx...behöver inte ens vara energismart hus då. Och du kan sitta näck mitt i forsen och gnida på fiolen medans en massa tjejer längs stränderna målar av dig..
Nej det går inte Jag tänker på ett sånt läge på huset som du har Du har ju gott om både sol och vind
Vad jag önskar mest av allt när det gäller boendet är att ALDRIG behöva laga och fixa med saker som inte fungerar. Så för mig som levt ett helt liv som "hela världens fastighetsskötare" är det ultimata boendet helt utan saker som kan gå sönder. Det beror inte på att jag inte kan "laga" utan på att jag inte vill, efter alla år av "fixande". Så varför hålla på med solpaneler, vindkraft mm mm när man inte måste
Ursäkta om jag förklarade dåligt Men med tanke på husets placering är det inte ett torpeställe med öppen spis och hemmabygd LSF jag tänkte på i första hand...Utan ett hus med smarta funktioner, typ fjärrstyra belysning, se hur värmen är, larm osv.Inte ställe dit en smart-tv på 70" i ett hörn och kalla det för lyx.Smarta funktioner i ett nyckelfärdigt hus talar jag om.Ett hus som man kan övervaka/styra själv på distans.Har/är nån och knackar på dörren så ska man få reda på det även om man inte är hemma.Sen ska huset även vara billigt eller näst intill gratis att driva.Där kommer tex vind och sol in i bilden.