0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Stod jag i affären och skulle välja exempelvis tandkräm och hade en i handen tänkte jag alltid "har jag sett reklam om denna på tv?" var svaret ja, då fick den gå tillbaka i hyllan igen.
Tack för ett bra och uttömligt svar. Du verkar ha en bra policy med annonser, det är ok och jag förstår att du behöver dem, och det är trevligt att du låter de små också vara med. Nu är det skillnad på reklam och reklam. I ett sådant här forum är det ok med reklam som talar om att "jag finns, erbjuder det här och det här". Men om de "blinkar" försvinner de från min skärm, och tyvärr för annonsörerna, de försvinner utan att jag sett dem. Jag har en speciell attityd till annonser och reklam, medvetet intränad efter att jag under en utbildning för många år sedan sett hur jävulskt sofistikerad reklam och marknadsföring är, hur det påverkar oss människor utan att vi fattar det, jag väljer alltså aktivt att inte se om jag inte vill och om jag ser dem väljer jag aktivt att bli motvalls. Jag såg alltså faktiskt aldrig annonserna jag tog bort i går, jag såg dem bara som rutor. Jag ser aldrig några annonser i tidningar heller, inte om jag inte aktivt letar. Nu för tiden ser jag aldrig på reklamfinansierade tv-kanaler. Förr stängde jag alltid tv:n eller bytte kanal när det blev reklam, minns när de ringde från ett statistikinstitut och började räkna upp "kända" sekvenser från tv-reklam och frågade om jag kände igen dem, jag hade aldrig sett en enda av dem. Till sist hade jag som regel att om jag av misstag sett en reklamsnutt om något på tv så gjorde jag en aktiv notering i minnet att det ska jag inte köpa. Stod jag i affären och skulle välja exempelvis tandkräm och hade en i handen tänkte jag alltid "har jag sett reklam om denna på tv?" var svaret ja, då fick den gå tillbaka i hyllan igen.Min web-browser har alltid en aktiv allmän annonsblockerare men av någon anledning funkar den inte fullt ut på denna siten utan lite fix.
Jag har tillräckligt många sajter/sidor att ta hand om utan facebook. (har ett konto där som jag inte använder alls)(Hur i all världen kan facebook markeras som felstavat i min webbläsare?)Jag måste tyvärr försöka fokusera på det som är viktigt, och det är modereringen av mina forum, kundkontakterna i webbshopen, annonsörerna, webbtjänsten energioffert.se och tillverkningen/försäljningen av Logger 2020 och e-logger.seMitt dygn har bara 24 timmar, och jag kan helt enkelt inte engagera mig i allt för många olika sajter/tjänster utan att det påverkar min kärnverksamhet negativt.
(Hur i all världen kan facebook markeras som felstavat i min webbläsare?)