0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Hur mycket värme strålar det under kaminen när du eldar idag.. Blir det ens varmt där?Nu vet inte jag hur din kamin ser ut och fungerar, men i vanliga fall brukar väll askan sjunka ner till någon form av asklåda och under den strålar det väll inte ut speciellt mycket värme, eller?
Olika åsikter, gör mig ingenting!!Det är nämligen skillnad på att vara elak/spydig och ha olika åsikter, den låga nivån håller inte du å jag mot varandra Här kommer ett bra tips på att hålla kaminen varm länge..Ett durkslag från coop i rostfritt för 89kr som jag borrat upp varannat hål till 8mm hål som jag sen fyller med pellets, ovanpå det eldar jag med ved och min kaminen är varm i minst 24 timmar..Visst jag har lite täljsten men det är pinsamt lite och eldar jag bara med ved är kaminen garanterat iskall efter 12 timmar.Bifogar en suddig bild som vanligt
Popcorn.... Håller mé, det ser faktist ut som popcorn
Tack. Ska ta och mäta under när jag eldar. Det var ju en konstruktiv idè med durkslaget. Absolut är det bra att man kan ha olika tankar om saker. Tycker om när nån ger en annan vinkel på idèn man har. Är ju som sagt bara en idè o det finns säkert många bättre idèer än den man har just då.Hade varit kul o haft en temp-logger så man kunde se om det blev nån skillnad. Jo tanken att stapla på den har slagit mig men svårt o få till det riktigt snyggt. Men kanske går o göra nån form av korgliknande till det.Är eldfast tegel sämre än vanligt tegel?? Eller är det bättre??