0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för era inlägg Tågråttan, Puckonen och V-S. Som sagt.. känns som bilden sakteligen börjar klarna även om jag tror det kommer ta mer än dubbelt så länge för oss jämfört med V-S. Och när vi väl kommer igång så blir det säkert så att vi försöker göra någon form av projektplanering, även om den garanterat spricker. Sambon är orolig jag ska ta på mig för mycket då jag gärna vill lära mig en massa. Hon har en poäng, för det finns många i vår närhet (och på TV, typ arga snickaren ) som gått i väggen av att de tagit på sig för mycket. Vore dock kul att pyssla med 2-3 väl avgränsade, roliga moment samt utan att känna tidspress. Bygga FTX-ventilation (gör det själv-paket), enklare rörkrökning till radiatorer på ovanvåning samt flytande golvvärme känns som sådana. Snickerier brinner jag inte för i lika stor utsträckning.Det är nästan så att man skulle ta tjänsteledigt och vara praoelev på nån VVS firma månaderna innan husbyggnadet
Vem vet, kanske dyker det upp en talmeter i snickarbältet en vacker dag. Andra husmorstips att hitta reglar med efter att det målats och man saknar en proffsig regelsökare:1: Titta på väggen i släpljus, har målarna slarvat med spacklingen o ngn "skalle" syns? 2: Ta en magnet o leta e fter skruven med, där det sitter skruv finns det reglar.