0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
De första ölburkarna hade ingen ring utan man gjorde två öppniningar mitt emot varandra för att kunna få ut godiset. Usch vad gammal jag plötsligt känner mig...Ni har säkert inte halsat någon Rigello heller:
Snabbaste öppnaren av ölflaska är när "rätt" verktyg saknas, skaftet på sked/gaffet/kniv. Kapsylen landar typ minst 5m bort.Gammal sport på teknis.
Hur kan du ha en sån kvar?!! Jag menar inte för innehållets skull, utan för att den finns överhuvud taget. Jag minns det blev ett jäkla liv på miljöaktivisterna när de kom, skulle ligga sådana överallt å skräpa. Men det bedyrades att det inte var problem, för de var självförstörande. Ytterliggare ett ljug som avslöjats efter 40 år. Såvida det inte är en bild som är 40 år gammal, att flaskan skulle försvinna från bilden är ju för mycket begärt.
Snabbaste öppnaren av ölflaska är när "rätt" verktyg saknas, skaftet på sked/gaffet/kniv.
I bushen i södra Afrika tar de två flaskor, vänder den ena uppochner och bänder bort kapsylen på den rättvända flaskan med hjälp av kapsylen på den uppochnervända. Den tog mig många försök innan jag lärde mig det. Misslyckande innebär att kapsylen på den uppochnervända flaskan lossnar ...
Hur gör de om de bara har en flaska?