Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Köp av Fläktkonvektor!  (läst 13597 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Trhuster

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 64
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Köp av Fläktkonvektor!
« Svar #15 skrivet: 21 mars 2013, 19:45:55 »
Du lade en order den 13Mars och tror redan den 21Mars att du blivit blåst

Även om de inte svarar på mail så kan det vara så att de skickat grejerna
Vill bara informera att leverans från kina kan ta upp till 30 dagar

Jag vet inte om du läste vad jag skrev, jag frågade när dem kunde skicka ordern men inget svar kom på 7 dagar. När jag skickade ett ett mail från min jobbmail så fick jag svar direkt, frågade om dem hade en värmepump i lager i annat namn. Jag tyckte i alla fall att det är lite skumt men visst jag kanske överreagerar.

Det var alltså inte frågan om att själva leveransen inte har kommit utan det faktum att jag inte får svar när den kan tänkas gå iväg, självklart tar det mycket längre tid än en vecka att frakta hem grejerna.
Villa, 2-plan 260 m2, Treglasfönster, Golvvärme i kök, vardagsrum, tvättstuga, gästrum, 2 wc, hall. Radiatorer 9 st. Självdragsventilation, Byggt 1975, 3 pers, CTC GSi-12 installerad 2020, Jordvärme.

Utloggad lunk Umeå

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥, Västerbotten
  • Antal inlägg: 2503
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lär mig vartefter...
SV: Köp av Fläktkonvektor!
« Svar #16 skrivet: 21 mars 2013, 20:39:18 »
Så du förskottsbetalade prylar för 800 Euro till en internetsajt?
EcoEl 1550 + EcoTank (i pannrum 3 m2 nästan mitt i huset) + EcoAir PolarEdition 107 + Parca 318 kökspanna (vedeldning)
Västerbottensgård (2 plan, timmerstomme) från 1860-talet, 5 mil norr om Umeå, boyta 220 m2, totalrenoverad och tilläggsisolerad 1989
Medel besparing för värme och VV under 5 år: 53%

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 35037
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Köp av Fläktkonvektor!
« Svar #17 skrivet: 22 mars 2013, 10:21:26 »
Om du inte får några varor kan du säkert få pengarna tillbaka från moneybookers, alla "kreditkortslösningar" innehåller bedrägeriförsäkringar.
Det är t.o.m så att köparen är bättre skyddad än säljaren, om du som köpare påstår att du fått en tegelsten så tar moneyboookers och liknande aktörer helt sonika pengarna från säljaren och ger dem till dig.
Dessutom, i moneybookers fall så måste säljaren ha ca 10% av sin månadsomsättning innestående som garant för händelser som dessa, så det är egentligen inte moneybookers som står för kulorna, det är säljaren, utan omvägar.
« Senast ändrad: 22 mars 2013, 10:23:44 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Trhuster

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 64
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Köp av Fläktkonvektor!
« Svar #18 skrivet: 22 mars 2013, 11:06:07 »
Om du inte får några varor kan du säkert få pengarna tillbaka från moneybookers, alla "kreditkortslösningar" innehåller bedrägeriförsäkringar.

Jaha, det var matnyttig information. Förhoppningsvis så löser det sig, har ju handlat mycket från Kina förut och har hitills aldrig blivit lurad. Det kanske helt enkelt är problem med att få fram konvektorer från produktion tillräckligt snabbt och då kanske dem väljer att inte svarar för att dem helt enkelt inte vet när dem kan skicka ordern.
Villa, 2-plan 260 m2, Treglasfönster, Golvvärme i kök, vardagsrum, tvättstuga, gästrum, 2 wc, hall. Radiatorer 9 st. Självdragsventilation, Byggt 1975, 3 pers, CTC GSi-12 installerad 2020, Jordvärme.

Utloggad henkead

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Köp av Fläktkonvektor!
« Svar #19 skrivet: 05 april 2013, 13:36:26 »
Ok, kan vi får en uppdatering?

Har grejerna anlänt? Kvalité / funktion?

Inloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19135
  • Karma +15/-13
SV: Köp av Fläktkonvektor!
« Svar #20 skrivet: 05 april 2013, 13:50:39 »
Har för mig att om tex paypal ska hjälpa till att få tillbaka pengarna så måste det ske inom 45 dagar från köpet. Köper man från tex kina kan ju frakten ta längre tid än så men vet inte vad som händer om det tar längre tid än 45 dar om det är helt kört eller Sc:,h
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad KentJohansson72

  • Glad amatör som tror att han..
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: SmÃ¥land
  • Antal inlägg: 90
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • En gÃ¥ng nörd - alltid nörd! :)
SV: Köp av Fläktkonvektor!
« Svar #21 skrivet: 05 april 2013, 14:25:21 »
Du lade en order den 13Mars och tror redan den 21Mars att du blivit blåst

Även om de inte svarar på mail så kan det vara så att de skickat grejerna
Vill bara informera att leverans från kina kan ta upp till 30 dagar

Beställde 5050 LED på strip, 15 meter totalt. Det tog ca 40 dagar innan jag fick dem. Samtidigt beställde jag lite blandade larmgivare, de dök upp efter två veckor.

Så det kan variera.. väldigt!

La mina order via Aliexpress.
Nya kåken: 1.5 plan+källare (132+100kvm) i Småland. Daikin Altherma 11.3kw luft/vatten + 260 liter vvb, installerad i februari 2013.
Tidigare: 1.5 plans träkåk från 1976 i Småland med vattenburen värme. Daikin Altherma 8.8kw + 200 liter compact vvb.

Utloggad Trhuster

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 64
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Köp av Fläktkonvektor!
« Svar #22 skrivet: 05 april 2013, 16:15:38 »
Ok, kan vi får en uppdatering?

Har grejerna anlänt? Kvalité / funktion?

Nej ingenting har hänt, dem svarar inte på mail och inga pengar har jag sett till.
Villa, 2-plan 260 m2, Treglasfönster, Golvvärme i kök, vardagsrum, tvättstuga, gästrum, 2 wc, hall. Radiatorer 9 st. Självdragsventilation, Byggt 1975, 3 pers, CTC GSi-12 installerad 2020, Jordvärme.

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3413
  • Karma +4/-7
SV: Köp av Fläktkonvektor!
« Svar #23 skrivet: 06 april 2013, 07:21:41 »
Har du provat att ringa dem?  Finns ju ett nummer till HK pÃ¥ siten.
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

Utloggad henkead

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Köp av Fläktkonvektor!
« Svar #24 skrivet: 23 maj 2013, 10:09:18 »
Ingen update sedan 6 april, hur har det gått??




Utloggad Trhuster

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 64
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Köp av Fläktkonvektor!
« Svar #25 skrivet: 23 maj 2013, 17:11:06 »
Jag fick ett svar på mail till slut för 5 veckor sedan, i det påstod dem att ordern skulle skickas. Men sen dess inga svar när jag frågat om kollinummer osv. Känns ganska kört...


Villa, 2-plan 260 m2, Treglasfönster, Golvvärme i kök, vardagsrum, tvättstuga, gästrum, 2 wc, hall. Radiatorer 9 st. Självdragsventilation, Byggt 1975, 3 pers, CTC GSi-12 installerad 2020, Jordvärme.

Visitor7654

  • Gäst
Visitor7654
SV: Köp av Fläktkonvektor!
« Svar #26 skrivet: 05 augusti 2013, 21:17:23 »
Hi Trhuster

I was trying to find information about this flexpro company and ended up to this forum.
Did you ever receive the goods from flexpro industry?

I also made an order few months ago and same story.
No answer from customer support.
I'm also very frustrated about the idea of losing my money for this kind of bullshit.


Utloggad Trhuster

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 64
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Köp av Fläktkonvektor!
« Svar #27 skrivet: 12 oktober 2013, 13:50:06 »
Hi Trhuster

I was trying to find information about this flexpro company and ended up to this forum.
Did you ever receive the goods from flexpro industry?

I also made an order few months ago and same story.
No answer from customer support.
I'm also very frustrated about the idea of losing my money for this kind of bullshit.

No, did not get anything. This company is a fraud.
Villa, 2-plan 260 m2, Treglasfönster, Golvvärme i kök, vardagsrum, tvättstuga, gästrum, 2 wc, hall. Radiatorer 9 st. Självdragsventilation, Byggt 1975, 3 pers, CTC GSi-12 installerad 2020, Jordvärme.

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3413
  • Karma +4/-7
SV: Köp av Fläktkonvektor!
« Svar #28 skrivet: 13 oktober 2013, 06:41:47 »
Did you get your money back?
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

Utloggad Trhuster

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 64
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Köp av Fläktkonvektor!
« Svar #29 skrivet: 13 oktober 2013, 10:20:50 »
Did you get your money back?

No money back and i contacted moneybookers/skrill to see if they could help me but they did not care at all.
Villa, 2-plan 260 m2, Treglasfönster, Golvvärme i kök, vardagsrum, tvättstuga, gästrum, 2 wc, hall. Radiatorer 9 st. Självdragsventilation, Byggt 1975, 3 pers, CTC GSi-12 installerad 2020, Jordvärme.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!