Sagem är skaparen av skitboxen ja...
Men nu är det snart dags att ända lidandet och försätta sagge-boxen i ett permanent obrukbart tillstånd med hjälp av något trubbigt föremål!
Därefter kan jag med glädje förpassa resterna av den till kommunens återvinning.
Klagade ur mig rätt ordentligt på CD's Facebook-sida vilket resulterade i en liten storm och att jag fick relativt många "likes"..
Några dagar senare ringde de upp mig.
Personen jag pratade med överraskade med att vara både kunnig och engagerad. Han berättade att det rent ut sagt är en skitbox med dålig hård- och mjukvara.
Det var tydligen en hel del som hade hört av sig med liknande problem...
Han tyckte även det var konstigt att jag inte hade hört av mig tidigare, men antog att jag föll inom den kategorin "som härdar ut och istället knyter nävarna i ilska", ända tills bägaren rinner över då.
Tydligen så hade dessa problem förvärrats med den nya mjukvaran som kom i samband med lanseringen av "video on demand" och nu fanns det inte så mycket mer att göra som det lät.
Det vi kunde prova med var att formatera om hårddisken och att de skickade ut en ny nätadapter, men han sa också att det troligtvis inte skulle avhjälpa mina problem vilket jag bara kunde instämma med..
Slutade med att jag fick köpa deras nya inspelningsbara 500 GB-box för 485 spänn, och eftersom jag slog till på ett tvillingkort så bjöd de på den lilla vita ADB-boxen.
Två nya boxar alltså för under 500 spänn, och frakten slapp jag också!
Nackdelen är att man sitter fast med familje+film+tvilling i två år till, så undrar vilka som tjänar mest på den dealen..
En nackdel till är att nya boxen/boxarna saknar koaxial SPDIF. Den har endast optisk ljudutgång, så blir till att slanta upp och skaffa fiberkabel så ljudet även i fortsättningen hittar över till DAC och stereo.