0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ha rymligt samvete!!
Jag har hört folk dra av för nytt badrum som visserligen var nygjort när dom köpte villan men dom drog av det då dom sålde villan..Får skatteverket in pengar och en rejäl slant så brukar dom släppa att det är gjorda en massa avdrag, men ska dom betala tillbaka så kommer dom garanterat vilja ha in kvitton..Så rymligt samvete ska man nog ha, vi drog av vad det skulle ha kostat om firmor utfört våra renoveringar..
Är egentligen inte mer än rätt det där Om man tex ska renovera köket, man tar in offerter från 5 firmor och snittet då blir inkl material och arbete 100000SEK.Om man ist gör arbetet själv och slutsumman slutar på 60000SEK så har ju köket likförbannat ett värde till minst 100000SEK enligt mig själv...
Jag deklarerade en fastighetsförsäljning förra veckan.Eftersom förbättringsutgifter endast är avdragsgilla de senaste fem åren, så utelämnade jag pool och bergvp som gjordes för 8 år sedan.När jag bollplankade deklarationen med mäklaren som hade skött försäljning, så tyckte hen att jag skulle peta in dessa utgifter i ny/ombyggnadskolumnen och yrka avdrag för dem.Jag vet ej om man kan få skattetillägg om man gör fel.
Tror också att det är bra att rimlig skatt betalas in så slipper man få en kontroll.Har "klarat" mig fem-sex gånger utan granskning då jag inte överdrivit avdragen.Brukar skriva i slutet att "kvitto finns"