0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
På vilken tid ska 5' dubblas? Att dubbla pengar på börsen är omöjligt utan STOR risk, den som säger sig kunna dubbla det skulle jag klassa som lögnare.Om vi inte pratar tidshorisont.. lång.Äh, måste editera. Klart någon kan dubbla det men någon kan spela bort det där snabbare än du hinner säga 'woho' åt dubblingen också. Så, den som säger sig kunna dubbla det SÄKERT är en lögnare. Så.
Har 4000 aktier i NAUR, föll med typ 80% igår. (Från 7 till 2 kr/st)Vad tror ni, skall man sälja och gå med i JOKA:s lotto istället, eller skall man ha is i magen och se hur det utvecklar sig?
Har de en utdelning som är större än bästa bankränta på satsat kapital kan man i princip strunta i kursen. Om man säljer aktien med god vinst, betalar skatten och sätter pengarna på ett sparkonto, gäller också att räntan måste överstiga aktieutdelningen man skulle fått, annars är det en dålig affär. Ser man det däremot som ett spel där det gäller att skaffa sig så värdefull aktieportfölj som möjligt får man vara mer aktiv.Så tycker jag, och ser mitt innehav som mer långsiktigt.Hur mycket brukar utdelningen vara? Kanske läge att handla några tusen.
Jävla trams.Vad den här tråden säger är att du kan göra klipp på börsen.Det kan du inte.