0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det fins en funktionsblock i coolpack för att räkna på just kylbatterier och fuktighet och jobbar man mot nära 100% Rh insugsluft (vilket lätt kan bli i ett badrum som används) så kan vattenångan som kondenseras ut ge uppẗ 70% av värmen till kylbatteriet och fukten som kondenserar lämnar mer värme till kylbatteriet än att kyla luften i sig samma antal grader.
Tack för svaret.Det tolkar jag som att detta kan fungera?Men man kanske inte skall ligga så kallt på köldbäraren så att fukten fryser på batteriet?
duschvattenet som åker ut i avloppet borde väl vara mer fruktfullt. Ackumulera i en tank med en slinga som förvärmer brinet
Jag investerade i en Piezo-fogger idag som skapar dimma av vatten.Den är på 25w och oscillerar vattnet med 1,6MHz och skapar 300mg dimma i timmen.Dropparna är bara 2um i diameter så de förångas nästan direkt i rumstemperatur.Då kan jag testa och mäta utan att behöva duscha hela tiden
300 mg, det är alltså 0,3 gram dimma, eller ca 1/3-dels kryddmått vatten per timme? Låter väldigt lite för 25W inmatad effekt.