0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Oljudet är värst när man spolar ljummet vatten, dvs. spaken i mittläget.
Jag känner några som haft samma problem dom ni. Orsaken då var billiga blandare, Jula eller nåt sånt.Prova med en annan blandare.
Om det som du säger "dånar" i alla 3 element på övervåningen, så måste ju rimligtvis vattnet rusa i elementen varförskulle dom annars dåna!.......och då bör ju din VVS-kille ha blandat ihop rören, så att radiatorslingan på något sett är ihopkopplat med varmvatten till blandaren........hur han nu lyckats med det.
Från den gemensamma centralen så går det vad jag har förstått bara "2 st rör ut", varmt och kallt vatten..! Vet inte om det stämmer, men som sagt, det är ett VVC-system med samma varmvatten i handdukstorkar, element och värmebatteri/växlare till golvvärmen (uäschh... ) och vi har VVC i det andra badrummet, i köket och i tvättstugan, ja i hela huset alltså.
Det var blandaren! Nu utbytt till en FMM.Troligen genererades ljudet i Svedbergsblandaren pga. det relativt höga vattentryck som vi har i huset. Hur som helst så är det helt tyst nu!
Behöver inte vara en BILLIG blandare. Det handlar om "mjukavstängningen" fungerar eller ej. Jag sätter min vänstra stortå på att det är felet. Köp en billig FM Matsson så är problemet löst!