0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ert resonemang är som att påstå att MediaMarkt inte kan vara seriösa för att de sålde iPads för 2,222:- på invigningen. Inte kan MediaMarkt med sll den personalen och de butikerna gå runt på stt sälja iPads med så liga marginaler...
Jag förstår vad du menar men MediaMarkt är ett uruselt exempel.De säljer medvetet med 800Mkr förlust just nu varje år i Sverige bara för att få marknaden.
Angående lönenivån så är 26,000:- snittlönen enligt lönestatistiken som jag använde. När det gäller alla de där andra kostnaderna du nämnde, så förstår du tydligen inte vad som menas med ett företags kostnadsmassa? Får dina stacksrs anställda inget julkalas, arbetskläder eller kurser om de inte har full utdebitering? De som bara har 50% utdebitering får kanske bara hälften så trevligt julkalas hos dig? Hur menar du att du minskar företagets kostnader om du väljer att låta en anställd gå sysslolös istället för att ta ettt debiterbart uppdrag på 280:-/timme?Angående gds-jan, så verksr jag ha betydligt bättre koll än du. Du kan inte sätta fingret på ett enda fel utan börjar tala om din fru istället? Du talar om att de stackars företagen i branschen kämpar för att överleva och på samma gång hävdsr du att ett företag som offererar så lite som 280:-/timme en upphandling inte kan vara seriösa? Hur går ditt resonemang egentligen ihop? Kanske dt är just för att företagen kämpar för sin överlevnad och för sina anställdas sysselsättning som de väljer att lägga sig på dessa nivåer för att få uppdragen (utan att för den skull vara oseriösa och fuska med skatter). Med 280:-/timme och full utdebitering så ser de att de får full täckning för lönekostnaderna för den anställde och de väljer att hellre få uppdragen på denna nivån och behålla en uppskattad anställd istället för att sparka så fort det inte finns uppdrag.
Du vet inte vad du pratar om och är antagligen anställd.Om du räknar på vad som blir kvar av 280kr/h efter timlön och sociala avgifter så inser du att att det inte finns något kvar för företaget.
företagets kostnads massa .. Ja vart kommer nu degen till det ifrån , Berätta .
Jag vet precis vad jag talar om och har redan visat dig precis hur mycket som blir kvar efter lön, sociala avgifter, avtalspensioner och sjukfrånvaro. Har du svårt för att fatta, eller vad?