0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Beror det på bristande moral, kulturella traditioner, religion eller vad?
Det är oftast inte så att det är våra invandrare som tar illa upp av pepparkaksgubbar eller lucifirande i kyrkan. Det är i stället så att svenskarna tror att invandrarna tar illa upp och svenskarna är därför livrädda att stöta sig med de invandrade. Vad är vi svenskar för folk egentligen? Ska vi avstå från våra seder och traditioner för att människor från främmande länder eventuellt kan ta illa upp? Vilket annat land avstår eller begränsar sina traditioner för att någon från främmande land kan ta illa upp? Inget annat land gör så, men svenskarna är otroliga i sitt krypande och lismande inför folk från främmande land. Man får inte göra si och man får inte säga så. Internationellt såväl som nationellt ger det ett löjeväckande intryck och måhända ligger det något i uttrycket "Die dummen Schweden."Nu ska jag fika och äta pepparkaksgubbar och lussebullar.
Nu får vi inte fira skolavslutningen i kyrkan
Jag levde några år i ett land med många ggr så stor invandring som i vårt land, där var det mycket små problem med invandrarna. Och jag tror att det till stor del berodde på att nästan alla som kom in i landet insåg att dom kommit till en ny "värld" och anpassade sig till det i stället för att kräva att det skulle vara lika som det var där dom kom från. Och jag håller fullständigt med om att det är svenskarna som tycker att "pepparkaksgubbar" och "negerbollar" är diskriminerande och inte invandrarna.
Jag såg ett debattprogram och det var INTE en svensk som attackerade allt å alla, han var på och rotade mot Astrid Lindgren mm.Det var jättemysigt att tända ljusen i skolan och att ha avslutningarna i skolan och inte fan blev jag troende och föresten är kalle anka mer trovärdig än bibeln...