Eftersom vi hade tröttnat på att behöva vänta en kvart på vv i duschen, så tänkte jag att det skulle vara en bra idé att fixa det nu i samband med att köket rustades och det drogs upp nya ledningar dit.
Valde att gå fram med 12 mm prisol till istället för onödigt många meter 22 mm som det var innan, och gjorde fina lödskarvar mot det gamla.
I samband med detta och för att slippa stå med gaslågan där där kunde ta fyr så fick jag lossa på en t-koppling.. Och det var en securex såg jag alldeles för sent!!
Har bara nya fina presskopplingar i pannrummet, samt en och annan vatette som aldrig bråkat.. Och EN securex som sagt.

Behöver väl knappast nämna att det läckte när jag hade kopplat ihop allt igen. Och inte bara där jag lossat, utan i t-rörets alla kopplingar.
Hade gärna kapat väck och bytt mot klämring på en gång, men varken Coop eller ÖoB hade så grova dimensioner.
Den lokala VVS-nasaren var mest intresserad av att fylla butiken med design-krafs samt prata i telefonen snarare än att ta emot kunderna som köade vid disken?
Och 3 x raka klämkopplingar samt 1 t-rör hade bergis gått på runt tusenlappen, om de ens hade haft några.
Så medan det står och droppar i en hink i källaren så efterlyser jag tips på hur man kan få det tätt?
Lossa igen och dra ihop med loctite på konorna? Flytande packning?