0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
De öppnar ett i Uddevalla till våren Blir bra det, kan man ta med frun på shopping så hon blir glad
Jag som blev glad i tro om att du bodde nära men Ed ligger ju långt från Uddevalla, har ni inget närmare?Ikea bytte ju chef och har planer på öppna måånga fler butiker. Frågan är, kommer de klara av detta?Kommer folk tycka ikea är lika fantastiskt om det finns en i varje stad?Hum, hum =)
Göteborg-Bäckebol är min favorit. När jag hörde på radion om dess planer att öka takten med att öppna nya butiker varje år så blev jag skeptisk om dom kommer klara av det.Fast Ikea är ju bland de framgångsrika företagen vi har så de vet väl vad dom gör antar jag.
Hmm... kanske kommer dom att öppna en IKEA butik i Umeå? Tror där finns det ingen IKEA och Umeå är Norrlands största stad.
Det finns ju IKEA i Sundsvall som är Norrlands huvudstad
Kanske det Men är inte Härnösand Västernorrlands residensstad? Tänkte tidigare alltid att Sundsvall är Västernorrlands residensstad.Nja, det är väl en bit mellan Umeå och Sundsvall. Dessutom finns det ingen IKEA i Östersund och dom från Östersund får väl ta sig till Sundsvall om dom vill handla på IKEA.Så det bör vara rimligt att öppna en IKEA butik i Umeå.I Haparanda är det också folk från Boden och Luleå som handlar och Boden och Luleå tillsammans har ju kring 100 000 invånagre (eller mer).