0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejNågon mer som börjar tröttna på ordet kris och bubbla? Bankkris, Eurokris, IT-bubbla, fastighetsbubbla etc etcJag tror på fullt allvar att media och den snabba informationstekniken förvärrar problemet. Media som bara gapar och vrålar så fort det händer något. Alla försöker tjäna pengar på pengar. Det ligger programmerade robotar som köper och säljer aktier och förvärrar svängningarna. Börjar bli så trött på detta prat om pengar hela tiden.......finns det verkligen inget annat?MVH/Gano
Det börjar bli hög tid att på allvar ifrågasätta den eviga tillväxtens religion. Ett problem är kanske att vissa jämställer ekonomivetenskap med naturvetenskap.Skall vi producera mer och mer i all evighet? Måste vi ha mer än vi har idag? Och hur löser vi det i så fall med de begränsade naturtillgångar som mnu börjar ta slut.Kris? bubbla? ja hela det ekonomiska sytemet är en jättebubbla.
Om TV4 slutade rapportera om allt negativt, och bara fokuserade på roliga nyheter skulle de säkert vinna kampen om tittarna, jag är så urbota less att se om syrien på TV att jag vill spy.
Bankerna, dom är riktiga jävla "sodomizers", å vi är dom som konstant på alla 4 blir sodomiserade stenhårt. Läste att de 4 storbankerna i sverige totalt hade gjort ca: 58miljarder i vinst fram till och med Q3..va i helvete, å det på svenska folkets bekostnad. Tycker banne mig att våran regering, oavsett färg på den skall ta och nypa till dessa skitar snart en gång för alla. Dom bidrar till många männinskor/familjers ekonomiska kräftgångar pga deras jävla vinstkåthet!
Känner till en kille som berättade att han vill bygga en by. Han äger en hel del mark i Kanada och verkar även vara delägare i stora fabriker.Han tycker att man ska satsa pengarna för att bli mer oberoende. Han vill utbilda folk till hantvärkare och bönder som i princip kan försörja sig själv.