0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nja, det beror på hur man värderar arbete, det blir en oerhört låg timpenning att hålla på med veden.Men som sagt många gånger, tycker man att det är kul att hålla på med ved så kan det väl vara hugget som stucket att fortsätta elda med veden.
Nu vet jag inte hur stor skog sebbe har men kanske gallringen räcker till värmebehovet?
en ny nunnauuni täljstensspis
Allt handlar om hur man investerar från början, han kanske har köpt skogen med lånade pengar och då blir elen dyr..Men det är obegripligt att det ens går att sälja en täljstenskamin 2013 vissa modeller kostar mer än vad jag förbrukar i el på 10år...
Men det är obegripligt att det ens går att sälja en täljstenskamin 2013 vissa modeller kostar mer än vad jag förbrukar i el på 10år...
Men man ska nog aldrig skriva att det är billigt, framförallt inte på ett värmepumpsforum
En annan sak..Att elda i en täljstenskamin och att inte ens få njuta av att se veden brinna
Bilden har inget med mig att göra, men när vedeldare arbetar med ved så tycker jag att detta illustrerar ett snyggt alternativ.