0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag förstår inte riktigt hur du menar, men det verkar väl ändå både dumt och onödigt kompliserat?Motorvärmartimer i garageuttaget, sladd med ev brytare däri och till lampan.Varför göra det svårare än nödvändigt?
Sätt kopplingsuret i slutet av sladden då? Många ur har en switch för att kunna få ström även då uret inte är inställt.
...det hela skall kopplas in med skarvsladd som vi kan flytta mellan vårt och grannens garage....förstår att det är här som det blir lite farligt med en hanndel som "strömmen" kan komma fel väg genom!
Jag tror han menar som i skissen. Gör man en sådan koppling med skarvsladdar är det möjligt att vända kontakten fel och kortsluta.Tillverka eller få tillverkat en box med eluttag, klocka och brytare, det enda säkra.Vill man kan man byta brytaren till en fjärrstyrd, finns för fast installation.
Tänker du koppla ihop garagen med en skarvsladd med hane i båda ändarna?
De var just så jag menade, ville ha brytare och kopplingsur skilt eftersom på/av knappen på kopplingsuren ofta är så hiskeligt små och pilliga. Men råkade hitta en igår som hade ett fint vred för manuell påslagning.Så de blev skarvsladd till ett stickpropps uttag med klockan och ett extra för eventuellt värme elemnt.