0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
framför allt är det många rörisar som är bra på rör men aldrig har jobbat med dimensionering. Självklart är det intressant att kunna göra det så billigt som möjligt men det är inte heller bra att vara dumsnål, speciellt om man inte ens vet om att man varit det utan får en fel elräkning på posten Radiatorer är inte så dyra. Fundera över om det finns någonstans du kan sätta 33or i stället för 22. Typ 15 cm i stället för 10 om jag mins rätt. Standardraddar är ofta 50 höga på grund av hur fönster sitter. Men i vissa hus passar det bättre med 60 raddar. Du bör väl ha 2-3 dec under och 1 dec upp till fönsterbräda. hä ba o mät. 2 rörs är ju föredömligt enkelt att bygga och kräver inga fördelningsmeckapärer
Fina guider. Men varför har rörmokarn gett mig 15mm prisol om den bara klarar 1,5kw, det räcker ju inte...
Någon som vet om man kan/brukar dra PEX även till radiatorer nu? (har ingen aning)
Jag vet att man kan dra pex i rör-i-rör för radiatorer, pratade med rörmokarn om det, men han tyckte inte de var bra, för de utvidgar sig rätt mycket på längden när den vidgar/drar ihop sig.