0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
3499- + ROT avdrag?
Jag vet en som precis gjorde ett byte i en lägenhet, det gick på 8000:-Så att han tar 3500:- är jag ganska säker på endast är arbetet och inget material och skulle det vara med material så är priset basserat på en friggebod och sen tillkommer alla andra kostnader..Jag tror mäklaren hade bra koll, 13000 för en villa låter tänkbart med allt material..Flera säkringar eller samma säkring flera gånger?Förmodligen har du snedbelastning eller bara överbelastning..
Saxat från sidan, elinstallator.se.------3499: - Inkl. moms för en helt ny elcentral med Automat säkringar och JordfelsbrytarePriset är (3499+ROT avdrag)i priset ingår• 12 st. säkringar• 1 st. huvudbrytare• 1 st Jordfelsbrytare• En utanpåliggande kapsling 2rad,2*13 Hager Gamma• InstallationObservera att alla material från HagerFör radhus eller villa tillkommer från 500:- +Rot avdragErbjudande gäller från 15-6 2012 T.O.M 30-07-2012------Jag kan med våra rabatter köpa det han skriver ovan för ca 1300 inkl moms.
Förresten varför bytte din vän sin box?
Men de där fallsäkringarna kan man väl inte byta själv heller väl Jag menar så här, att om man har 16A huvudsäkring på den gamla och behöver byta till 20A vid tex en VP-installation så kan man ju fixa det själv med diverse verktyg som man kan köpa på Jula Det skulle väl inte gå med den nya centralen utan att behöva ringer Herr El
Jag har 43 säkringar hemma så visst lägger jag gärna till 500kr för en villa-instalation ..Det där är ett lockelsepris och sen kommer alla tillägg!!!!
Det var en säkring som gick flera gånger, överbelastning tror jag, kan det bli bättre med den nya boxen?