0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har tänkt mig att beställa detta hemmabiosystem men är lite fundersam på vissa funktioner som det har...1. Behöver jag ha 2st HDMI-kablar kopplade från systemet till TV:n? Står nåt om HDMI som jag inte förstår...Vet inte vad du läst om hdmi... men det finns 1st utgång som du kopplar till tv:n och 2st ingångar som du kan koppla in t.ex. en spelkonsol eller annan kringutrustning.2. Hur gör jag för att spela upp musik trådlöst från datorn via systemet? Den ska ju tydligen gå att koppla ihop med "hemmanätverket" på ngt vis Vill isf kunna spela upp musiken direkt från Spootify på datorn, om det går...Det verkar ju som att den har WiFi "trådlöst nätverk" så för det måste du i allafall ha en trådlös router.... men vet inte ifall man kan streama från spotify3. Vad är ett hemmanätverk, egentligen... Det är när du kopplar ihop datorer, skrivare, etc. via en router så att dom kan komunisera med varandra.Ja det var väl det som jag funderade på mest...
Vill isf kunna spela upp musiken direkt från Spootify på datorn, om det går...
3. Vad är ett hemmanätverk, egentligen...
Det nätverk som du använder för att koppla datorer, telefoner, etc till routern. Via det nätet är enheterna åtkomliga för varandra plus att dom kommer åt Internet.Ditt vanliga trådlösa nät med andra ord (om du inte har kostat på dig att dra ethernetkabel i huset).
Ditt vanliga trådlösa nät med andra ord (om du inte har kostat på dig att dra ethernetkabel i huset).
Antagligen spelar den upp MP3/WMA filer från en utdelad mapp i nätverket.Spotify kommer troligtvis inte att fungera om den inte har ett uttalat stöd för just Spotify.
Nej jag är fattig så det blev ett trådlöst system i huset Så det var inte svårare än så mao...
Om jag tankar film olagligt från nätet och placerar i en mapp på datorn, kan jag spela upp den trådlöst då eller
Svar ja.Det kan du alltid göra.
Varje gång jag gör någon större renovering så lägger jag in ett par TP-kablar.Jag har tom nätverksuttag i köket.
Problemet är att Spotify du kör på datorn, telefonen, plattan eller digitalboxen är en klient, ett program som kommunicerar med Spotify servern.Om ditt hemmabiosystem skall kunna det samma så måste den ha programvara i sig för att kunna agera Spotify-klient.