0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skall du lyckas med sökmotoroptimering så behöver du hyra in experter på sånt. Om det inte är nån tvivelaktig bransch som har svårt att köpa ordinarie reklamutrymme så finns det bättre saker att lägga pengarna på.
@ GDS Jan´Det stämmer. Jag har jobbat med solenergi, termografi, energirådgivning, byggnadsfysik och energideklarationer sedan 2006/2007.Oftas vill man ha referense, men inte alltid. Det beror helt på kunden. I vissa länder verkar vissa tjänster vara nya, då krävs det oftas inte några referenser eftersom företagen i landet själv saknar kompetens.Ibland tittar man bara på priset när det gäller produkter och jämför med ebay.Jag kunde t.ex. sälja Suncarry produkter förhållandevis billigt vid några tillfällen.
@ GDS JanHåller med delvis.1. Det beror på vilka kunder det är. Vad kunden förväntar sig. Enstaka kunder köper ju bara en gång ... sen har dom inget behov de närmaste 25 åren ...2. Mervärde är relativ. Det behövs vissa förutsättningar.T.ex. är man "mindre trovärdig" när företaget inte är registrerad i landet man erbjuder tjänsten.Vad händer om det blir ngn reklamation? Vad händer om företget går i konkurs? Hur ska betalningen ske? Vem finansierar? Oftas försöker man få att tro kunden att lokala företag är mer trovärdiga och det är enklare att dra dom till ansvar om någoting inte fungerar osv.Jag har ju själv jobbat åt ett svenskt företag och haft kunder i t.ex. Österrike.Tyskarna t.ex. tycker respektive säger att dom är bäst utvecklad inom t.ex. solenergi och andra kan inte osv. .. men det stämmer inte ...
@ GDS JanDet är inga frågor jag ställer. Det är frågor som en kund kan ställa.Kunder är alltid mycket rädda. Dom betalar en massa pengar för t.ex. solvärmeanläggningar eller värmeanläggningar och vill ha ngt slags garanti att det fungerar sen.Hur kan man övertyga kunden att det fungerar, även om man har få referenser t.ex. ... eller om företaget man jobbar för inte är direkt etablerad i landet.
Ja, mycket beror på personen som representerar företaget.Jag lyckades ju redan att få kunder i princip utan att satsa pengar på marknadsföring