0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack Mike Så mao blir resultatet följande:Jag har WiFi på min dator och en trådlös router.Om jag köper hemmabion jag länkade till så har jag möjlighet att spela upp musik trådlöst från min dator och ut i hemmabion, eller Isf, fungerar det så med bild oxå då eller Om jag sen kopplar min N9:a eller fruns 4s till WiFi:n i huset, kan jag då spela musiken från Spootify trädlöst oxå då Jo jag vet at ett hemmabiosystem med 5 högtalare blir mkt bättre men jag har redan ett sånt som står vid datorn och bara halva är kopplat för jag hatar kablarna som ska dras...Därför vill jag ha ett smidigare system med bara 2 högtalare och bas, är ton döv ändå
Hmm Det där NAS, är det en speciell hårddisk som man når via nätverket eller kan hårddisken i HP:n kallas för NAS om jag kan nå den via nätverket
Har du windows 7 så är svaret ja det funkar efter det att du aktiverat DLNA i datorn (eller mediadelning som de kallar det).Vad gäller spotify så finns det ingen gratistjänst för samrtphone utan du är tvungen att ha betaltjänsten men självklart funkar det via din trådlösa router (Nokiaskräpet vet jag inget om dock, finns det en spotifyapp så funkar det).DLNA kan användas för att dela musik, bilder och de flesta videoformat.
Kolla om din Wifi router har USB uttag för extern lagring, då kan du kanske fixa din "NAS" , alternativt delar du ut mappar på din HP vilket är enkelt i Win 7.
Jag har en Thomson router, den som står upp och ser ut som en TV, typ... Är USB på den iaf..Den heter Thomson tg789vn...
Måtte va detta joxet som man ska aktivera då eller för att ha all bråte i nätverket