0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag hade samma problem och plockade bort glödlampan ur instrumentpanelen. Bilen gick igenom 3 besiktningar efter det utan problem.
HejEn annan klassiker är att sätta bilder på frugan/barnen eller tom svärmor framför problemlampan...har funkat för mig dock har jag inte provat svärmorsfotot Men visst är det problematiskt med dessa lampor å felmedelande som inte alltid är med sanningen överensstämmande....M v h tyke
Jasså, kan man det. Bryr de sig inte om att kolla lampkontrollen när man vrider om tändningen?Läste på internet att bilprovarna tycker det är idioti men de måste följa reglerna, kanske "glömmer " de kolla att alla fungerar. Funderade faktiskt på att sätta ett litet tidrelä som håller lampan tänd ett par sekunder, vad finns det att tillgå vad gäller sådana?
Kanske en spegel, eller vad tror du? Man kan klart råka ut för en fåfäng, och då blir det drygt.
Gjorde själv en liten anordning som gjorde precis så som du tänker... av en 555 ic... en gång.Tändning på lampan lyser ...start av motro lampan slocknar efter kanske 3 sec.
HejVet inte om christer Lindarw extraknäcker på din station men du man ju alltid hoppas på det bästa... Hur är det ? Är det bilar byggda efter 2002 som de är extra hårda vad det gäller felmedelande å varningslampor eller blandar jag ihop det hela ?M v h tyke
Kolla vilka lampor som släcks samtidigt när motorn startat. En bil jag hade parallell kopplade jag den med motorlampan. Problemet idag kan vara att Bilprovningen kopplar ju upp bilen via diagnos uttaget. Men normalt sett ska dom bara kolla felkoder på motorn. Vill dom kan dom kolla resten också. Vill du laga seriöst så ska det inte kosta några 15000 kr om du kör till en verkstad som vet vad dom gör. Det kan lika gärna vara en bältes sträckare som kostar några hundringar på skroten. Det ser man om man kopplar upp bilen.
Borde gå att koppla på laddlampan men tror mera på att laga det behöver inte bli så dyrt men det kan bli dyrt.