0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har två datorer men bara en skiva med Windows, men det måste väl vara själva product key-lappen som är det unika. inte är väl själva skivan matchad med denna key?MAO, jag kan installera samma skiva på båda datorerna, men ange de olika numren?
En image från ena dator till den andra går bra, kör flera asus maskiner på samma windows image. Får du upp efter ev uppgradering att du inte har en äkta kopia så har jag ett eget lite trix för att lura systemet så man slipper aktivator mm. Det finns 2 filer i system 32 mappen som ska bort börjar med W** dessa går ej att kasta men det kan man kringgå med att flytta dem till ny mapp och sen starta om då är de inaktiva och går sen att kasta och du har nu en evighetslicens.
Varför väljer man frivilligt Windows? För att det följer med datorn "gratis"?
För att det är bäst
Jag installerade Windows 7 på en kompis dator här om dan. Det tog ett dygn!När installationen var klar så tyckte windows att jag skulle installera 54 uppdateringar á 300MB. Nån timme och en omboot senare så fanns det ytterligare 12 uppdateringar. Mer väntan och ännu en omstart senare så fanns det helt plötsligt ett servicepack 1. Yttrligare några timmar och en omboot senare inklusive några dialogrutor där jag skulle acceptera villkoren för att uppdatera program som jag redan har accepterat villkoren för så fanns det givetvis nya uppdateringar igen. osv, osv. ALLA andra operativsystem jag har jobbat med (Solaris, AIX, Tru4, Cisco IOS, SCO UNIX, *BSD, Disverse Linux, mm) klarar av att uppdatera till senaste versionen av alla program på en gång.Vad är det som är så bra med Windows?