0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om du har skadenumret så är det väl bara att ringa försäkringsbolaget och fråga vad statusen är på ärendet?
Transportskador är tyvärr ett rätt stort problem, och det är inte alltid det slutar lyckligt.Ännu en sak som gör att prylarna vi köper ibland kan upplevas som oskäligt dyra, man behöver ha marginaler för rätt mycket mer än man som vanlig konsument tror.När jag reklamerar skadade/försvunna paket elller uteblivna betalningar hos posten brukar det ta 2-4 veckor innan man får besked, och jag gissar att posten är snabba.
Försäkingsbloag är väldigt olika. Vissa kommer pengarna på kontot inom 3 dagar andra får man köra till domstol i åravis innan man får någon ersättning.Har haft flera transportskador sist fick vi avslag då godset blivit uppackat och när försäkringsbolaget skulle inspektera,
Hur mycket är värdeminskningen i % om 15 av 30 rör gick sönder. Delvis även Heat-pipe.Sen kan det bli problem/försämring med värmeöverföringen från glaset till kopparstaven om man inte är noga med att reparera solfångaren noga dvs får in heat-pipen i röret noga.Det var diskussionen med transportbolaget. Dom ville veta restvärdet på prylarna.