Idag har jag varit där igen. Det är jäkligt skumt. Jag luftade som en galning både på luftnippeln och genom att lossna muttern på termostat ventilen. Där finns verkligen ingen luft. Min nya teori är att eftersom typ alla radiatorer är avstängda i huset så blir det för högt tryck/hastighet mot ventilen så det uppstår något virvel bubblande ljud som hörs som luft. Kan min teori stämma? Jag sänkte cp till ettan och öppnade alla radiatorer på ovanvåningen. Sen öppnade jag shunten lite på pannan så jag fick fram ca 45-50 grader på framledningen. Då fungerade det hur fint som helst. Alla raddar blev varma och fina och lite lite svalare i nederkant. Så jag tror att något händer vid ventilen i radiatorn när bara en till två radiatorer är igång? Jag kom på när jag väl kört hem att det hade ju varit bättre att sänka värmekurvan på pannan och haft termostaterna öppna. Hon verkar ändå ha något då när jämn temp i alla rummen. Ett bevis på att man sparar mycket pengar genom att sänka värmen har hon ju gett mig:). Tre plan cirka 200 kvm pistolernas källare dåliga fönster. Ja, allt är helt slut i princip och där går bara 10000 kWh per år. Nu i mars 1000 kWh med ren elpanna:) men visst hon har nog bara 15 grader varmt.