Den förra torsdagen upptäckte jag att mina skor var borta, jag hade haft dom på onsdagen men sen var dom spårlöst borta. Vem faaaaaan har snott mina skor som jag använder varje dag?
Jag grubblar och undrar varför det försvinner saker ifrån mig i mitt egna hem, jag frågade tantaloan om hon har slängt dom? men det hade hon inte gjort .. Helgen kom och arbetslusten var som bortblåst, arbetet med att bygga staket var jag inte alls sugen på när någon djävul är inne i huset och snor mina skor..
På lördagkväll berättar jag för tantaloan att jag var deppig och skitsur över att skorna var borta, då erkänner kjoltyget att hon har tagit skorna och lämnat in dom hos skomakaren, VILKEN lättnad!!! Samma natt drömmer jag en mardröm om att jag är hos skomakaren och ska hämta mina skor men han hittar dom inte, så då var skorna borta igen "Fast bara i drömmen" Idag var det iallafall dags att hämta skorna hos skomakaren, han sa att han fick hand sy för hans maskiner kunde inte utföra detta jobb, då kände tantaloan att detta blir dyrt men det kostade bara 160kr... Hon frågade om han kunde gissa hur gamla skorna är, han trodde 7-8år... "Skorna är 20år och dom används året om"
Nu är jag glad igen!!!!