Vad är höga temperaturer ??
loctite 561 som jag testat med och det enda hittills jag lyckats få helt täta gängförband i vakum med, tål 150 grader C
teflontejp gick inte alls på gängade tryckluftpryttlar, av 10 försök och en rulle senare så kanske jag fick 1 förband som höll hyffsat vakumtät i allafall någon eller ett par timmar (hade ambitionen att ihopskarvade rörstycken med gängförband fortfarande inte skulle ha mer än 1 mBar absoluttryck efter någon veckas vila efter vakumpumpningen - vilket jag faktiskt lyckades med loctite 561 om man såg till att den hade härdats igenom ordentligt - annars var lösningen hårdlödning eller svagelook-kopplingar om man ens skulle ha en chans.
Jo, jag hade en vakummätare i kretsen så att man kunde monitorera tryckhöjningen och det var i samband med detta och en del annat som jag lärde mig att om man skall ha vakum som håller sig över tiden så kan man inte använda slang oavsett material - fukt (dvs vattenånga) diffunderar alltid in genom plasten/gummit förr eller senare...
Sedan har jag sett att kylnissar utomlands kör mycket med loctite 577 men har inte provat med det själv - den skall också tåla 150 grader C den också